YOKOの歳時記

気候クライシスで全地球規模で滅亡の危機に瀕しているのに、いまだに武力で他国を蹂躙するもの、その尻馬に乗って平和な世界を、人類の理想を打ち壊そうとする輩。これらの愚行を絶対に許すな!日本国憲法・第9条を守れ!地球を絶滅の淵に追いやる核・原発反対! 大長今 日々の記録 語学学習 https://www.youtube.com/channel/UCL0fR1Bq0ZjZSEGaI2-hz7A/

「あなたのために私はいつも痛い」キムジョンハンっしの詩

イメージ 1

당신때문에 난 늘 아픕니다   김정한님의 시
あなたのために私はいつも痛い キムジョンハンっしの詩
I always hurt for you Poetry of Kim Joung Hahn


당신때문에 난 늘 아픕니다   
あなたのために私はいつも痛い
I always hurt for you

당신을 만나서 아프고
あなたに会えば痛くて
If I meet you I have a pain

당신을 못만나서 아프고
あなたに会えなければ痛い
If I cannot meet you I have a pain

당신의 소식이 궁금해서 또 아프고
あなたがどうしているか知りたくてまた痛くて
I hurt for you again to want to know how you are

당신이 아프지니 않을까 두려위서 아프고
あなたが痛い思いをしていないか心配で痛い
I hurt for you to worry you have a pain

당신을 영 만나지 못할까 무서위 또 아픕니다
あなたに本当に会えないのか恐くてまた痛くて…
I’m afraid I won't be able to meet you really, and hurt for you

당신때문에 하루도 안 아플 날이 없습니다
あなたのために一日も痛くない日はないのです
I don’t have even one day without hurting for you

이래 저래 늘 당신 생각
あれこれいつもあなたを考え
I always think about you this and that

난 오늘도 당신 생각을 하며 하루를 살았습니다
私は今日もあなたを考え一日を暮しました
I thought about you and spent all the day

아픈하루를 살았습니다
痛みの一日を暮しました
I lived today of pain again